تهران کسب
تهران کسب

تجهیزات هوشمند برای ورزش

نسل جدید از وسایل ورزشی هوشمند با اتصال به گوشی همراه به شما کمک میکند تا وضعیت پیشرفت خود را در فعالیت های  ورزشی مختلف مانند دو، فوتبال، تنیس،بسکتبال و بیسبال دنبال کنید.
شرکت های سازنده دستبند ها و ساعت های هوشمند همیشه به روی ساخت برنامه های مخصوص تناسب اندام و ورزشی تمرکز داشتند اما این برنامه ها به عقیده برخی از ورزشکاران حرفه ای به میزان کافی کمک کننده  نبوده است. سازندگان وسایل ورزشی عقیده دارند  نمی شود تنها به نمایش میزان کالری سوخته شده و مسافت طی شده اکتفا کرد و باید وسایلی ساخته شود که با ترکیب سنسورهای هوشمند و بلوتوث بتواند کارایی ورزشکار را بالا ببرد.
عملکرد این وسایل ورزشی هوشمند درست مانند دیگر ابزار ورزشی است تنها با این تفاوت که در آن ها تکنولوژی هوشمند جمع آوری اطلاعات تعبیه شده است. البته از آنجاییکه قیمت این ابزار بسیار فراتر از وسایل ورزشی معمولی است و همچنین دوران نوزادی خود را طی می کنند،برای ورود آنها به بازار باید کمی منتظر بمانیم.
از آنجاییکه قیمت ها این وسایل به مرور زمان کاهش پیدا میکند و کیفیت سنسورها بهبود میابد، برای عشاق ورزش و ورزشکاران حرفه ایی تولید چنین ابزارهای که توانایی تحلیل و ذخیره اطلاعات شخصی را دارند بسیار جذاب است.
جوراب های هوشمند Sensoria Fitness
اگر شماهم علاقه مند به بهبود عملکردتان هنگام  دویدن طولانی مدت هستید، احتمالا به جوراب های سنسوردار نیز علاقه مند می شوید. شرکت Sensoria Fitness  آمریکایی این جوراب ها را به گونه ایی طراحی کرده که به صورت بلوتوث به یکدیگر متصل می شوند. شما با پرداخت مبلغی  ۲۰ برابر یک جفت جوراب معمولی، یک جفت جوراب ضخیم دریافت می کنید که سنسورهای هوشمند بین نسوج آن تعبیه شده است و همچنین یک دستبند که به صورت مغناطیسی متصل می شود. حین دویدن نیز میتوانید سرعت و الگوی حرکت پاها و همچنین مسیر حرکت خود را  از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمندتان دنبال کنید. از طریق همین برنامه میتوانید یک مربی بگیرید تا تمام طول مسیر از میزان پیشرفت خود آگاه باشید. سیستم این جوراب ها در حال حاضر چندین مشکل به خصوص دارد که البته وجود انها چیزی از جذابیت این وسیله برای دونده ها کم نمیکند.
توپ های هوشمند Adidas Micoach
فکر میکنید چه زمانی حاضرید  ۱۰ برابر قیمت یک توپ معمولی برای خرید یک توپ فوتبال بپردازید؟
شاید وقتی که که توپ مورد نظر با شکمی پر از سنسور، جزئی ترین اطلاعات ضربه های شما را ذخیره کند و  برای خودتان و هم تیمی هایتان ارسال کند. البته قیمت خرید این توپ ها به صورت تکی شاید زیاد به نظر برسد زیرا شرکت MiCoach در  حقیقت به روی خرید  توسط تیم های فوتبال  سرمایه گذاری کرده است. یکی از معایب این توپ در حال حاضر خالی شدن ناگهانی باطری آن بدون هیچ گونه هشداری به بازیکن است که شاید تا زمان برطرف شدن این معایب ورود آن به بازار به تعویق بیفتد.
راکت های تنیس Babolat Play Pure Drive
 راکت های تنیس شرکت فرانسوی Babolat به کمک سنسورهای تعبیه شده روی دسته های آن به بازیکن این امکان را میدهد که به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان تنیس بازی کند. به گفته سازندگان این وسیله یکی از اهداف آن کمک به بازیکنان آماتور است تا آنها ترغیب به بازی بیشتر کنند. قیمت این راکت ها تقریبا دو برابر قیمت یک راکت معمولی تنیس است و همچنین اپلیکیشن همراه و قسمت ذخیره آمار بازی جا برای پیشرفت دارد. دو مدل دیگر این راکت ها  Play AeroPro Drive وPlay Pure Drive lite نیز توسط شرکت Babolat تولید شده است.
توپ های بسکتبال Wilson X Connected
ویلسون اولین شرکتی نیست که توپ های بسکتبال سنسور دار تولید میکند که میتوانند  دامنه پرتاب و میزان موفقیت در پرتاب را پردازش کنند اما ابداعات جالب این سازنده  در این توپ های هوشمند تقریبا توانسته گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.
این توپ ها در دو سایز متفاوت ارائه شده و همچنین مجهز به ۴ حالت انتخابی بازی هستند که جزییات هر پرتاب را  از طریق اپلیکیشن گوشی های هوشمند برای بازیکن میفرستد. از معایب این محصول میتوان به باطری غیر قابل شٰارژ و ثابت آن  و همچنین مشکلات گزارش شده درمورد هدفون آن اشاره کرد. اپلیکیشن اندروید هم برای این محصول طراحی نشده است. ویلسون امیدوار است با برطرف کردن معایب محصول خود به شرکت سازنده شماره ۱ بازار تولید توپ های بسکتبال تبدیل شود.
 سنسورهای Zepp
 اگر شما هم معتقدید پرداخت پول هنگفت برای خرید یک وسیله ورزشی هوشمند کار چندان عاقلانه ایی نیست  میتوانید به محصول شرکت Zepp نگاهی بیندازید. این شرکت سنسور های هوشمند تولید میکند که در حقیقت قطعه ایی پلاستیکی است که به وسیله مورد نظر مانند چوب بیسبال، راکت تنیس و یا گلد کلاب متصل میشود. البته یک اپلیکیشن هم به همراه آن برای دریافت گزارشات پرتاب ها ، ضربه ها و حرکت ها ارائه می شود. سنسورهای Zepp  یک محصول مقرون به صرفه تر برای ورزشکاران حساب می شود و شاید در بازار وسیله های ورزشی رقیب کمتری داشته باشد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *