تهران کسب
تهران کسب

مدیرعامل علی بابا به اسنپ رفت

«مسعود طباطبایی» که تاکنون با عنوان مدیرعامل گروه علی بابا فعال بود به گروه اسنپ رفت. مدیرعامل سابق علی‌بابا، با عنوان «معاون توسعه کسب‌وکار گروه اسنپ و مدیر سرویس سوپرمارکت» کار خود را در گروه اسنپ آغاز کرده و در مرحله اول، بر ارتقای کیفیت خدمات‌دهی در حوزه سوپرمارکت‌ها تمرکز خواهد کرد. پس از «علیرضا صادقیان»، طباطبایی دومین مدیر شناخته شده اکوسیستم استارتاپی ایران است که در ماه‌های اخیر جذب گروه اسنپ می‌شود.

«نیما قاضی»، هم‌بنیان‌گذار علی بابا، در همین رابطه گفت که اکنون مدیرعاملی گروه، مجدداً به «مجید حسینی‌نژاد»، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا منتقل شده است. او همچنین خبر داد که مسعود طباطبایی، همچنان در هیات مدیره گروه علی‌بابا حضور خواهد داشت. او درباره دلیل واگذاری سمت‌های اجرایی طباطبایی گفت: «این تصمیم در جریان یک تعامل دو طرفه و در مدتی از زمان گرفته شد و یک تصمیم ناگهانی نبود.»

از طرفی مسعود طباطبایی که به تازگی کارش را به عنوان معاون توسعه کسب‌وکار گروه اسنپ آغاز کرده درباره دلیل جدایی از گروه علی‌بابا گفت: «این اتفاق یک تصمیم یک روزه نبود. در ماه‌های اخیر به این جمع‌بندی رسیده بودیم که این‌کار انجام شود و به دنبال زمان و شرایط مناسب برای انجامش بودیم. در واقع این موضوع، یک تعامل بین من، مجید حسینی‌نژاد و هیات مدیره بود. انتهای آبان، روزهای آخر کاری من به عنوان مدیرعامل گروه علی‌بابا بود و سپس مجید حسینی‌نژاد به مدیرعاملی گروه برگشت و من هم عضو هیات مدیره گروه علی بابا شدم.»

مدیرعامل سابق علی بابا در پاسخ به این سوال که چرا گروه اسنپ را برای مرحله بعدی کاری‌اش انتخاب کرده گفت: «مجموعه‌های متفاوتی به من لطف داشتند و گفتگوهای متفاوتی شده بود اما آنچه من شخصاً دنبالش بوده‌ام این است که ببینم در هر فضا، چقدر می‌توانم تاثیرگذار باشم. طی گفتگوهایی که انجام شد، حس من این بود که اینجا می‌توانم تاثیر مهمی داشته باشم و به سمت اهداف خودم و مجموعه حرکت کنم تا به نتیجه دلخواه برسیم. واقعیت این است که من دوست دارم ارزش خلق کنم و با توجه به همین موضوع، پیروی گفتگوهایی که با این گروه داشتم نتیجه گرفتم که به اسنپ بیایم.»

حضور طباطبایی به عنوان عضو در هیات مدیره گروه علی بابا اما در حالیست که گروه اسنپ نیز یک پلتفرم فعال در حوزه گردشگری به نام «اسنپ تریپ» دارد. این موضوع چقدر می‌تواند باعث ایجاد تضاد منافع شود و اساساً برای آن چه راه‌حلی وجود دارد؟ طباطبایی در پاسخ به همین سوال گفت:

«گروه علی بابا و گروه اسنپ، به این موضوع کاملاً آگاه هستند و هر دو طرف هم با این موضوع مشکلی ندارند، البته تا زمانی که من در بخش گردشگری گروه اسنپ فعال نباشم. این توافق انجام و به شکل شفاف اعلام شده است که من قرار است بر همه حوزه‌ها به غیر از گردشگری، کمک و تمرکز کنم و تداخلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد. از سوی دیگر چنین تجربه‌ای قبلاً هم در گروه اسنپ وجود داشته است. «شهرام شاهکار» از گروه دیجی‌کالا به گروه اسنپ اضافه شد و در همین گروه، در چند حوزه مختلف کار کرد ولی هیچ‌زمان در «بامیلو» که رقیب مستقیم دیجی‌کالا بود، فعالیتی نداشت. در نتیجه چنین تجربه‌ای در گروه اسنپ وجود داشت و از همین جهت می‌توان با خیال راحت گفت که مشکلی به وجود نخواهد آمد.»

او در پاسخ به این سوال که او به عنوان معاون توسعه‌ کسب‌وکار گروه اسنپ، قرار است چه اقداماتی داشته باشد گفت: «به عنوان معاون به گروه اضافه شده‌ام اما در حال حاضر بر حوزه سوپرمارکت در گروه اسنپ تمرکز کرده‌ام و مشغول توسعه این لاین از کسب‌وکار هستیم.»

طباطبایی می‌گوید که هنوز برای ارائه جزییات بیشتر درباره تغییرات بعدی بخش سوپرمارکت زود است اما اعلام می‌کند که گروه اسنپ، بازار سوپرمارکت را تا جای ممکن گسترش خواهد داد:

«همانطور که در حوزه تاکسی، غذا و بخش‌های دیگر موفق عمل کرده‌ایم، به دنبال آن هستیم تا خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها را هم نهادینه کنیم تا به یکی از سرویس‌های اصلی مورد نیاز مردم تبدیل شود و افراد در سراسر کشور بتوانند از سرویس سوپرمارکت و روش‌های متفاوت ما در این حوزه استفاده کنند.»

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *