تهران کسب
تهران کسب

رکورد سرعت اینترنت در ایران شکسته شد

«رضا الفت نسب»، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام کرد که مشکل تردد تاکسی‌های اینترنتی و دیگر ناوگان حمل و نقل فروشگاه‌های اینترنتی که لوازم ضروری به مردم می‌فروشند در ایام محدودیت‌های کرونا برطرف شده است. او ابراز امیدواری کرد که از امشب هیچ یک از این خودروها با چالش جریمه مواجه نشوند چرا که هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور پیرامون تردد آنها صورت گرفته است.

الفت نسب با ذکر این نکته که تمامی کارها در روز گذشته به اصطلاح «دقیقه نودی» انجام شده تاکید کرد که آنها تازه در ساعت ۷ شب گذشته لیستی از وزارت کشور دریافت کردند تا با استفاده از آن بتوانند اجازه تردد تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر را دریافت کنند: «قرار شد تا آخر دوران محدودیت‌های کرونا، هر روز لیست سفرهای شب گذشته و پیمایشی که توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام شده از سمت این پلتفرم‌ها به ما داده شود و پس از بررسی به وزارت کشور ارائه شود. هم‌اکنون تمامی مشخصات پلاک‌های ماشین‌های فعال در این سامانه‌ها به وزارت کشور داده شده تا مشکلی برای هیچ از رانندگان پیش نیاید.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدامات در سراسر ایران انجام شده و یا صرفا مختص پایتخت است «برخلاف تصور عموم ما فقط دو سه تاکسی اینترنتی در سراسر کشور نداریم و بیش از ۶۰ سامانه فعال در این زمینه مشغول هستند و ما پیگیر تمامی آنها هستیم. برخی از این سامانه‌ها کوچکتر هستند و زیرساخت‌های لازم را برای انجام این رصد دقیق هر روزه ندارند اما ما در حال کمک به آنها هستیم چرا که اگر این کسب‌وکارهای کوچک واقع در شهرستان را نادیده بگیریم، اجحاف بسیار بزرگی به آنها شده است و نباید فقط بازیگران اصلی را دریابیم.»

الفت نسب تاکید دارد که فعلا صحبتی در مورد تردد پیک‌های موتوری آنلاین در ایام محدودیت‌های کرونایی نشده و به نظر نمی‌رسد که آنها مشکلی در این زمینه داشته باشند. او همچنین تاکید دارد که آنها در تلاش هستند تا برای فروشگاه‌های اینترنتی که موارد ضروری و تندمصرف به فروش می‌رسانند نیز خدمتی مانند تاکسی‌های اینترنتی انجام دهند: «برخی سایت‌ها مانند دیجی کالا، اکالا، اسنپ مارکت، به روز رسان و چندین سایت دیگر که ناوگان حمل و نقل دارند و خریدهای ضروری مردم را به دستشان می‌رسانند وجود دارند که با کمک کارگروه تشکیل شده در وزارت ارتباطات و مساعدت‌های آقای جهرمی و پیگیری‌های خودمان در حال فراهم کردن مجوز برای تردد خودروهای این سایتها در داخل شهر هستیم. به نظر می‌رسد با تردد برون شهری آنها موافقت شود اما تردد درون شهری‌شان را همچنان پیگیر هستیم و اطلاعات را ارائه کردیم تا این اتفاق بیفتد..»

او همچنین در پاسخ به این پرسش که شب گذشته تعدادی از رانندگان به چالش خورده بودند و تکلیف آنها چه می‌شود پیگیری این موضوع هستند تا مشکلی برای این رانندگان به وجود نیاید. به نظر می‌رسد که دولت در این زمینه مسالمت به خرج داده و گفته شده که جرایم شب گذشته پیرامون تردد خودروها بررسی مجدد شود و مشکلات تاکسی‌های اینترنتی حل شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *