تهران کسب
تهران کسب

چند روش برای درمان بدون دارو سردرد

چگونه بدون دارو سردرد را درمان کنیم؟

1. ماساژ درمانی برای درمان سردرد بدون دارو:

بله، ماساژ ممکن است لوکس به نظر برسد، اما آن ها همچنین فوق العاده درمانی هم هستند. بعضی اوقات سردرد ناشی از تنش زیاد در بدن ناشی از کشش ماهیچه ها از وضعیت ضعیف یا روتین ورزشی سخت است.

ماساژ درمانی ممکن است قادر به کاهش درد مزمن و نیز کاهش تنش ماهیچه باشد، که باعث سردرد می شود.

ماساژ سردرد

راه های عالی برای درمان سردرد بدون دارو

2. درمان سردرد بدون دارو با حمام گرم / سرد:

برای سردردهای کششی عضلانی، کمپرس داغ و یا سرد می تواند باعث تسکین شوند. برای کمپرس سرد، یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا از آسیب زدن به پوست شما جلوگیری شود. کمپرس یخ را بر روی پیشانی و یا گونه ها قرار دهید، هر جایی که بیش ترین میزان درد وجود دارد.فقط کمپرس سرد را بیش از 10 دقیقه در یک زمان استفاده نکنید.

برای کمپرس گرم، می توانید آن را از داروخانه ها بخرید، یا خودتان با استفاده از برنج پخته بسازید.یک روبالشی یا یک تکه پارچه بردارید و آن را با حدود دو سوم با برنج پخته پر کنید. درش را ببندید و گره بزنید.زمانی که نیاز داشتید برنج را برای یک دقیقه درون مایکروویو قرار دهید. برای تسکین دادن به پشت گردن و یا پیشانی خود بمالید.

حمام سردرد

ترفندهای خانگی درمان سردرد بدون دارو

3. درمان سردرد بدون دارو با آروماتراپی:

آروماتراپی مطالعه ای این است که چگونه بوی خاصی می تواند واکنش های مثبت و حتی التیام بخشی را در مغز ایجاد کند.بعضی از بوها برای تسکین و کاهش سردرد گزارش شده اند. اینها شامل عصاره نعنا، اوکالیپتوس و روغن اسطوخودوس هستند.

4. درمان سردرد بدون دارو با طب سوزنی:

طب سوزنی شامل استفاده از سوزن های خوب و تیزی در بخش های کلیدی بدن به عنوان وسیله ای برای ترویج جریان انرژی است. به نظر می رسد که این گروه درد طبیعی بدن را تحریک می کند، و طبق آمار موسسه ملی بهداشت، نشان داده شده است که شدت و میزان سردرد را کاهش می دهد.

طب سوزنی

ایده های درمان سردرد بدون دارو

5. درمان سردرد بدون دارو با ورزش های تنفسی:

بله، نفس کشیدن. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما سردردهای مربوط به تنش گاهی اوقات با تمرین های تنفس منظم تسکین می یابند که به تمرکز ذهن و تسکین دادن ماهیچه های شما کمک می کنند.

با پیدا کردن یک مکان آرام و یک صندلی راحت در منزل، دفتر، یا مکان دیگر، جایی که حواستان پرت نشود، شروع کنید. سپس، نفس موزون و آرامی بکشید، به مدت پنج ثانیه هر کدام از دم و باز دم را طول بدهید. همانطور که استراحت می کنید، سفتی ماهیچه شما کاهش می یابد.

همچنین می توانید با تمرکز بر روی هر گروه عمده ماهیچه در بدن خود یک تکنیک استراحت رو به پیشرفت را امتحان کنید. از نوک پا شروع کنید و به راه خود ادامه دهید.

راهکارهای درمان سردرد بدون دارو

6. درمان سردرد بدون دارو با هیدراتاسیون:

کم آبی می تواند به سردرد کمک کند، اما به راحتی می توان از آن اجتناب کرد. همان طور که نوشیدنی ها می توانند باعث کاهش سردرد شوند، انواعی هم هستند که می توانند آن ها را تحریک کنند.

نوشیدن بیش از حد قهوه و یا نوشیدن بیش از حد کافیین باعث سردرد خواهد شد. بنابراین اگر شما به طور معمول روز خود را باقهوه شروع می کنید، می توانید آن را نصف کنید.

نوشیدنی سردرد

تکنیک های درمان سردرد بدون دارو

7.خواب درمانی برای سردرد بدون دارو:

ما چیزهای زیادی در مورد مشکلات سلامتی که از کمبود خواب ناشی می شود را می شنویم، و عدم خواب شبانه می تواند منجر به سردردهای مزمن شود. اما دانستن اینکه شما به خواب بیشتری نیاز دارید و انجامش در واقع دو چیز متفاوت هستند.

راه های مختلفی وجود دارند که می توانید میزان و کیفیت خواب خود را از جمله موارد زیر بهبود بخشید. به برنامه خواب خود متعهد باشید. سر زمان های معینی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید.

حتی اگر 15 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و یا 15 دقیقه بیشتر هم بخوابید، این می تواند یک گام در جهت مسیر درست باشد. از محرک ها در ساعات قبل از خواب اجتناب کنید. محرک هایی مثل کافئین، شکر و نیکوتین می تواند شما را از خوابیدن دور کند.

قبل از خوابیدن یک فعالیت آرامش بخش را انتخاب کنید. تلویزیون یا کامپیوتر را خاموش کنید و با یک کتاب خوب یا حمام آب گرم ریلکس کنید. ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما راهی موثر است!

ترفندهای درمان سردرد بدون دارو

8. درمان سردرد بدون دارو با رژیم :

برخی غذاها، در حالی که خوش مزه هستند، به سردرد هم کمک می کنند. سعی کنید یک لیست “سردرد” از غذاها و نوشیدنی هایی که به طور روزانه مصرف می کنید و یا به طور خاص زمانی که یک سردرد را تجربه می کنید، داشته باشید.

اگر یک مورد خاص را شناسایی کردید، از آن برای مدتی دوری کنید و ببینید آیا سردردها کاهش می یابند یا خیر . غذاهایی که ممکن است شامل موارد زیر باشد، عبارتند از:

کافئین – حاوی غذاها و نوشیدنی ها. شکلات، قهوه، کولا و چای هستند.

مونوسیدیم گلوتامات – موجود در غذاها. MSG به عنوان نگهدارنده استفاده می شود و به طور سنتی در پخت وپز آسیایی به کار می رود. همچنین در غذاهایی مانند نودل های رمن فوری یافت می شود.

نیترات – موجود در غذاها. بیشتر غذاها، مانند هات داگ، گوشت ، سوسیس و پپرونی ها که می توانند باعث سردرد شوند.

تییرین – موجود در غذاها. تییرین ترکیبی است که از تفکیک یک آمینو اسید به نام تیروزین تولید می شود و در غذاهایی مثل پیتزا و پنیرهای پیر یافت می شود.

رژیم سردرد

نقش تغذیه در درمان سردرد بدون دارو

9.چای های آرامش بخش مناسب درمان سردرد بدون دارو:

گرما و راحتی یک فنجان چای که از آن بخار بلند می شود، باعث می شود که به یک روش عالی برای آرام کردن در شب تبدیل شود. همین ویژگی های تسکین دهنده ممکن است اثرات تسکین درد هم داشته باشند.

از آنجا که گیاهان می توانند با مشکلات پزشکی و داروها تعامل داشته باشند، قبل از نوشیدن این چای ها، با پزشک خود بررسی کنید. موارد مورد قبول برای آرامش، عبارتند از :بابونه، زنجبیل، و قاصدک.

در این بخش از سلامت نمناک بعد از معرفی روش های درمان سردرد بدون دارو به سراغ قفسه ی نسخه های طب سنتی رفته ایم و لیستی از چای گیاهی آورده شده است که می توانید برای تسکین سردرد خود بنوشید.

چای گیاهی

درمان سردرد بدون دارو با چای های گیاهی

بهترین درمان های سردرد بدون دارو

1. چای سبز

چای سبز را با مقداری عسل دم کنید و وقتی سردردداشتید آن را بنوشید.

2. چای زنجبیل

1 قاشق سوپ خوری زنجبیل را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید. لیمو هم اضافه کنید و بجوشانید. گرم بنوشید.

نکته:اگر مشکلات صفراوی دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

چای زنجبیل

راه حل درمان سردرد بدون قرص و دارو

راه هایی گیاهی عالی برای درمان سردرد بدون دارو

3. چای دارچین

دارچین را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. برای چند دقیقه بجوشد و از نوشیدن داغش لذت ببریم.

4. چای بابونه

3-4 قاشق سوپ خوری بابونه را به فنجان چای خود اضافه کنید. آب جوش را روی آن بریزید. چند دقیقه بماند و آن را بنوشد. توجه:اگر نسبت به گل ها حساسیت داشته باشید, مصرف بابونه می تواند باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شود. اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید, ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

چای بابونه

درمان و تسکین سردرد بدون دارو

درمان های خانگی و گیاهی برای رفع سردرد بدون دارو

5. چای نعناع

7-10 عدد از برگ های نعناع را له کنید و آن ها را در فنجان چای خود قرار دهید. آب جوش را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه صافش کنید. برگ ها را بردارید و عسل اضافه کنید. نوش جان!

6. چای میخک

1 قاشق چای خوری میخک را در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و از نوشیدنش لذت ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *